Huishoudelijk Reglement van de Stichting Protestantse Begraafplaats Charlois
Begripsbepaling
In dit reglement wordt verstaan onder:
o de stichting: de Stichting Protestantse Begraafplaats Charlois gevestigd te Rotterdam ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder nummer 24430698;
o de statuten: de statuten van de stichting, zoals vastgelegd in een akte gepasseerd op
3 januari 2008 bij notaris Van Ravesteyn te Rotterdam;
o het bestuur: het bestuur van de stichting;
o opzichter: de door het bestuur aangestelde functionaris die het dagelijks beheer van de begraafplaats uitvoert;
o administrateur; de door het bestuur aangestelde functionaris die de administratie verzorgt;
o projecten: samenhangende activiteiten met een beperkte looptijd waarin een duidelijk beoogd resultaat is omschreven binnen het kader van de doelstellingen van de stichting.
2. De voorzitter:
a. Heeft algemene leiding van de stichting;
b. Vertegenwoordigt de stichting naar buiten toe;
c. Overlegt met officiële instanties;
d. Geeft leiding aan het bestuur;
e. Is het eerste aanspreekpunt voor bestuursleden;
f. Stelt in overleg met de secretaris de agenda voor elke vergadering op;
g. Leidt de bestuursvergaderingen;
h. Ziet erop toe dat beslissingen worden genomen in overeenstemming met de wet, de statuten en dit huishoudelijk reglement;
i. Stelt, in goed overleg met de secretaris en de penningmeester, het meerjarenplan op en herziet dit jaarlijks;
j. Coördineert en stuurt activiteiten;
k. Ziet er op toe dat bestuursleden hun taken naar behoren vervullen en spreekt hen hierop aan indien dit niet het geval lijkt.
3. De penningmeester:
a. Is verantwoordelijk voor de financiële administratie;
b. Waarborgt de continuïteit van de financiële administratie, met name in geval van opvolging;
c. Stelt financiële overzichten op of laat die opstellen;
d. Ziet toe op het vervaardigen van de jaarrekening en onderhoudt de contacten met de accountant;
e. Beheert de kas, de bankrekeningen en de eventuele spaarrekeningen, beleggingen en investeringen;
f. Begroot inkomsten en uitgaven;
g. Beslist zelfstandig over uitgaven tot maximaal een bedrag van 1000 euro;
h. Beoordeelt of gedane uitgaven en declaraties vallen binnen de jaarbegroting en/of de in bestuursvergaderingen gemaakte afspraken;
4. De secretaris:
a. Ziet toe dat er van elke vergadering een verslag wordt gemaakt waarin minimaal vermeld:
• De datum en plaats van de vergadering;
• De aanwezige en afwezige bestuursleden;
• De verleende volmachten;
• De genomen besluiten.
b. Ontvangt alle binnenkomende post via de administratie;
c. Neemt kennis van en behandelt de post, schakelt waar nodig andere bestuursleden in om de post te behandelen en verzorgt de daaruit voortvloeiende correspondentie;
d. Ziet erop toe dat alle relevante documenten worden gearchiveerd en zorgt ervoor dat de informatie voor het bestuur beschikbaar is.
In gevallen waarin de wet, de statuten en dit huishoudelijk reglement niet voorziet, beslist de voorzitter.
Aldus vastgesteld in de bestuursvergadering d.d 30 november 2015
De voorzitter, De secretaris
… … … .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..
Indien er klachten of wensen zijn, moeten deze in eerste instantie aan de opzichter of diens vervanger bekend worden gemaakt, al dan niet door tussenkomst van de uitvaartleider. De opzichter of zijn vervanger zal met aandacht naar de klachten en/of wensen luisteren en zal proberen er zoveel mogelijk aan te doen om het probleem te verhelpen. Mocht dit nog geen genoegdoening geven dan kan de klacht daarna schriftelijk aan het bestuur worden voorgelegd. Het bestuur zal, nadat een delegatie met de klager(s) gesproken heeft, binnen redelijke termijn uitspraak doen.
Charloisse Lagedijk 680
3084 LJ Rotterdam
Tel: 010-4800501
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
KvK: 24430698
Iban: NL 26 RABO 0120 2151 79
Opengesteld voor bezoekers:
dagelijks van 9 - 16 u
het kantoor is op werkdagen
geopend van 9 -12 u